- Головна
- Дмитро Борисов
- Сім’я ресторанів
- Доставка
- Новини
- Borysov Academy
- Франшизи та консалтинг
- Робота в Сім'ї
- Контакти
Друзі, привіт! Хочете відкрити власний заклад та не знаєте, з чого почати? Тоді запрошую вас на курс «Як відкрити та успішно керувати кафе/баром/рестораном?», який розпочнеться вже 29 листопада. А поки хочу поділитися з вами декількома важливими порадами від Топ-менеджерів «Cім’ї ресторанів Дмитра Борисова», які допоможуть зробити ваш бізнес успішним.
Дмитро Борисов, ресторатор, власник Сім'я ресторанів Дмитра Борисова:
1. Якщо ти власник бізнесу, то ти маєш 100% брати відповідальність за власні рішення. Не буває такого: «Немає прибутку, а винні всі навколо – гості, які не прийшли, команда, яка працює безсистемно, несприятлива пора року та інопланетяни».
Успіх починається з готовності власника приймати рішення та брати відповідальність за них.
2. Можна і варто грати за власними правилами. Відкривати концепти, яких не було в країні. Робити такі проекти, щоб всі думали: «А чого це не зробили ми?».
Але це завжди — ризик.
3. Вміти відпускати проекти не менш важливо, ніж створювати їх. Розуміти, що життєвий цикл саме цього бізнесу добіг кінця, обстави змінилися, проект не потрапив у свій час або просто перестав приносити задоволення – робити роботу над помилками і йти далі. Найгірше – це «тягнути» кілька неприбуткових проектів, вкладаючи в них сили та ресурси. Ми даємо проектам 3 місяці, потім робимо аналіз та приймаємо рішення щодо життєздатності концепту.
4. Успіх ніколи не буває сталим, успіх – це не факт, не вершина, якої можна досягнути, це рух та динаміка.
5. Win-win – це єдина можлива стратегія побудови відносин з гостями, командою, партнерами, світом.
Олена Борисова, СЕО компанії:
1. Не чекай на успіх, а плануй його. Бізнес без системи, без зафіксованих планових показників діяльності – це максимум хобі.
2. Керуй процесами, а не людьми. Інакше станеш заручником власної команди, а зміни в житті та бажанні працювати 1-2 ключових співробітників будуть впливати на всі процеси, а це – неприпустимо.
3. Система бізнесу не затискає в рамки, система – це та основа, яка дозволяє компанії бути гнучкою, розвиватися та масштабуватися.
4. Поступово «підвищуй планку» - став більш амбітні цілі перед собою та командою. Цілі мають достатньо високими, аби мотивувати, але обов’язково досяжними і реальними.
5. Всі питання вирішуй з позиції поваги та любові. Навіть завершувати ділові та робочі стосунки необхідно з повагою.
Марія Банько, директорка з маркетингу:
1. Маркетинг-орієнтований бізнес – це не той бізнес, в якому виділяють великі бюджети «на рекламу», а той, в якому всі внутрішні процеси спрямовані на те, аби зробити гостя щасливим.
2. Спочатку будь впевнений в тому, що знаєш що, кому і за якою ціною ти пропонуєш та який вимірюваний результат хочеш отримати, а лише потім думай про те, які канали для реклами обрати.
3. Найкращий канал для поширення знання про ваш заклад – щасливий гість. Тим більше, щасливий гість зі смартфоном.
4. Успішний ресторан без соціальних мереж може існувати. Ресторан з яскравими сторінками в соціальних мережах, але без продукту – приречений на закриття. Але це не означає, що соціальні мережі неефективні, або вичерпали себе. Питання лише в тому, що ви за їхньою допомогою хочете транслювати.
5. Керування репутацією закладу починається з закупівлі якісних продуктів/приготування заготовок/прийняття бронювання, а не з відповіді на відгук в Google Business. Хоча публічна реакція також важлива. Реагуйте на критику спокійно, швидко та з повагою – до себе і до гостя. Іноді вчасно визнана та виправлена помилка завойовує лояльність гостя краще, ніж будь-які бонуси.
Олена Гончаренко, HR-директорка:
1. Чек-ліст HR-системи:
- Є організаційна структура.
- Є достатня кількість людей у команді, вони хочуть та можуть виконувати свої обов’язки.
- Результати їхньої діяльності вимірюються та оцінюються. Процеси – описані та контрольовані.
- Корпоративна культура сприяє лояльності працівників.
2. Штатний розклад залежить від розташування та концепції закладу, режиму роботи та кількості посадкових місць, особливостей меню та технологічних процесів, планів щодо товарообігу на витрат на фонд оплати праці.
3. Дуже важливо аналізувати висновки «теорії поколінь». Якщо для покоління Х важливим є сам факт наявності роботи, рівень зарплати та похвала від керівництва, то для покоління Z більш важливими є графік та умови роботи, цікаві задачі, імідж компанії та відносини у колективі.
4. Один з головних інструментів ефективного найму – побудова воронки рекрутинга та керування нею.
5. Завжди звертайте увагу не лише на професійні навички (hard skills), але й на особисті якості. Навчитися певним діям або процедурам у компанії набагато легше, ніж змінити рівень внутрішньої культури.
Віталій Іванюта, бренд-шеф:
1. Шеф-кухар – це завжди і менеджер, творець. Важливо знаходити баланс між цими ролями.
2. 7 якостей шеф-кухаря: лідерські звички, стратегічне мислення, технічні навички, вміння будувати та розвивати команду, вміння презентувати себе та спілкуватися, вміння керувати змінами, чесніть та відповідальність.
3. Вимоги до обладнання, яке знаходиться в зоні відповідальності шефа: безпечність, мультифункціональність, енергоефективність, стандартизація, мінімізація людського фактору.
4. Шеф-кухар – це не статус, а покликання та рівень відповідальності.
5. Фактори, які варто визначити, обираючи концепт меню: розмір приміщення, кількість посадкових місць, заплановані показники щодо середнього чеку та кількості гостей на день.
Максим Курочко, юрист:
1. Підписуючи договір оренди, завжди наполягай на найкращих умовах для себе – тоді є шанс отримати хоча б прийнятні.
2. Про дозвільні документи, необхідні ліцензії та захист авторських прав варто думати з самого початку, а не тоді, коли вже необхідно «вирішувати проблему». Краще не створювати самому собі проблем.
3. Спочатку почитай нормативні документи, а потім плануй концепт, вивіску, дизайн закладу, тощо. Наприклад, хочеш відкривати заклад в житловому будинку? Непогана ідея, але тільки якщо в твоєму закладі не більше 50 посадок, а режим роботи до 22.00. Готуєш дизайн проект? Треба врахувати безліч деталей, навіть те, як розвести потоки гостей та працівників, які рухаються закладом так, аби всім було зручно.
4. Юридичні питання – це точно не ті питання, на вирішення яких варто економити. Але навіть якщо заклад обслуговує професійна команда юристів, власник обов’язково має мати базову юридичну грамотність та розуміння процесів.
5. Завжди уважно читай все, що підписуєш. Це – базове правило безпеки.
Набагато більше від цих та інших спікерів — на курсі «Як відкрити та успішно керувати кафе/баром/рестораном?». Придбати квитки можна тут — https://borysovacademy.com/restaurant/.